אם אתם שואלים את עצמכם מי בכלל קונה מכוניות לפירוק? או למה יש כל כך הרבה מודעות וכתבות באינטרנט על מכוניות לפירוק? התשובה פשוטה, כי זהו הפתרון היחיד הנכון לעשות אותו, ביחס למכונית מושבתת, תקולה או מכונית ישנה שלא כדאי להשקיע בה מבחינה תפעולית.
מדובר בבית עסק מקצועי בתחום הטיפול ותיקון רכבים, שקונה מאנשים פרטיים, מחברות שונות (חברות ביטוח, חברות עם ציי מכוניות וכדומה) את הרכבים שלהם, כאשר הם אינם שמישים לנסיעה על הכביש (סיבת אי הכשירות של הרכב אינה רלוונטית).
קונה הרכבים לפירוק, יודע לבחון את הרכב המושבת, לפרק ממנו את מה שניתן לצורכי חלפים ולצורכי מחזור מתכות וחומרי גלם.
קונה רכבים לפירוק משלם למוכר הרכב בהתאם למצב המכונית, הדגם והשנתון ולרוב גם מגיע לקחת את הרכב באמצעות גרר, מהמקום בו הוא נמצא למשטח הפירוק.
בעשורים האחרונים, איכות הסביבה ותהליכי מחזור תפסו את קדמת הבמה של המודעות החברתית והסביבתית, ותחום התחבורה לא נשאר מאחור. בהתאם לכך, התפתחה וממשיכה להתפתח תעשייה רחבה בארץ ובעולם, המתמחה בפירוק כלי תחבורה מכל הסוגים ומכל הגדלים.
אמנם, אמצעי התחבורה העיקריים בעולם הן מכוניות ועל כן, הן החלק הארי של היקף הרכבים לפירוק, אך גם משאיות, אופנועים, טרקטורים, רכבים משוריינים, מטוסים, אוניות ורכבות עוברים תהליך של פירוק ומחזור.
תהליך מכירת רכב לפירוק מצריך ביצוע של מספר פעולות מצד בעל הרכב. עליו לבטל את רישיון הרכב ולהצהיר על הרכב, בפני משרד התחבורה כי הוא רכב שהועבר לפירוק, עליו למצוא את בעל המקצוע המתאים שיקנה ממנו את הרכב, עליו לדאוג לפרק את לוחיות הרישוי,לוודא כי לא נשארו פריטים אישיים במכונית וגם, במקרים מסוימים, לדאוג ללקיחת הרכב למשטח הפירוק.
שמונים אחוז מכל המשימות הללו, אנחנו בגרר חן, עושים עבורכם, לכם נשאר רק לעדכן את משרד התחבורה.
אם הרכב שלכם לא בשימוש ועומד, דווחו מיד למשרד התחבורה והכניסו אותו לסטטוס של רכב “הפקדה”. במצב כזה, אתם פטורים מתשלום אגרת הרישוי.
דעו! ללא הגדרת הרכב כרכב בהפקדה, אתם מחויבים להמשיך ולשלם עבורו אגרה.