במרבית הפעמים (לא באופן מוחלט), רכב שעולה באש הוא רכב שיוגדר לאחר מכן כרכב טוטאלוס ולא בר תיקון. מעטים הפעמים, שבהם שריפה שפרצה ברכב אינה מכלה גם את הפנים וגם את החוץ ושהחלקים שנותרו ניתנים להחלפה או לתיקון.
אנו כמובן לא מאחלים לאף אחד חוויה של רכב שרוף ולא משנה מה הסיבה לפריצת השריפה. רכב נשרף זו חוויה מפחידה, לעיתים גם מסוכנת, במיוחד כאשר הרכב במצב נסיעה עם נוסעים.
הצתה במזיד או כוח טבע- מקרה שבו הרכב נשרף בכוונת מכוון או כתוצאה משריפה כללית שפרצה והרסה רכש כולל רכבים או כתוצאה מפגיעת ברק (נדיר מאד).
דליפות- כאשר נוזלים של הרכב דולפים מצנרת פגומה או שסתום והחימום שלהם, או מגע עם הצתה וחשמל מעוררים התלקחות.
קצר- כאשר אחת ממערכות החשמל של הרכב יוצרת קצר, לעיתים בעקבות חלק פגום או התקנה של חיווט חשמלי מרושל. לעיתים קצר נוצר בעקבות התקנת מערכות חשמל ומדיה שאינן של היצרן תוך כדי שימוש בחומרים בתקן לא מתאים.
התחממות מנוע- מקרה שבו המנוע מגיע להתחממות יתר וגורם להתכה של חומרים בעלי פוטנציאל תבערה.
התשובה תלויה בסטטוס הביטוח.
במידה והרכב נמצא תחת אחריות ביטוח מקיף, אזי הרכב עובר לאחריותה של חברת הביטוח, שלרוב מוכרת אותו למפעלי מתכת למחזור ברזל ופלדה.
במקרה שבו הרכב אינו תחת ביטוח מקיף, הוא נשאר באחריות של בעליו ועליו לפנות לעסק המתמחה בפירוק רכבים ולמכור להם את הרכב לשם פירוק ושליחת חלקים למחזור.
חשוב לדעת כי, במקרה של רכב נשרף, לרוב אין חלפים או חלקים שניתן לנצל לשימוש חוזר שכן גם אם לכאורה החלפים לא נשרפו, יש סיכוי גדול שנגרם להם נזק פנימי כתוצאה מהחום ולכן הם כבר לא בטיחותיים.
חלק ממקרי שריפה של רכב נגרמים כתוצאה מהתקנה של מערכות רדיו, שמע ותאורה בצורה פיראטית או לא תקנית.
בגרר חן, מציעים לבעלי רכבים פתרונות מהירים לכל מצב שבו רכב יצא משירות, כולל רכב נשרף, תוך כדי תשלום מהיר והוגן, כולל איסוף של הרכב ישירות למגרש הפירוק.