מי שעובר באזורי תעשייה יכול להבחין במגרשים מלאים במכוניות ישנות, המונחות בערמה אחת על השנייה. אלו מכוניות שנמכרו לפירוק ולמעשה כבר עברו את שלב הבדיקה שבמהלכו הוצאו מהם חלקים שישמשו כחלפי חילוף לרכבים אחרים וגם עברו את השלב שבו “הופשטו” כל שאר הרכיבים שאינם מתכת והללו הועברו לערמות אחרות. בעל המגרש שקונה את הרכבים, ממתין להצטברות של כמות חומר גדולה ואז מוכר את שלד המכונית ומתכות למרכזי מחזור שבהם המתכות עוברות התכה המכינה אותם לשימוש חוזר.
מכיוון שכתושבי חולון גם הרכב שלכם הוא חולוני, מגיע לו שהשירות האחרון שהוא מבצע עבורכם יהיה בעיר שבה הוא גדל. מלבד הנימה ההומוריסטית, היתרון המרכזי בפירוק רכב בחולון הוא קרבה גיאוגרפית לכל מה שעליכם לעשות בכדי לבצע את התהליך של מכירת הרכב לפירוק. קרבה שיוצרת נוחות הכוללת, סניף בעיר של משרד הרישוי לתהליך ביטול הרישוי, קונה רכבים כמו גרר חן שמגיע בקלות לקחת את הרכב העומד וכאמור כל זה בלי לצאת בכלל מהעיר.
במידה והרכב שלכם עומד תקול ללא שימוש בחנייה ציבורית, ללא טסט מעל 60 יום, הוא נחשב לרכב נטוש ואז העירייה יכולה להוציא לבעל הרכב התראה לפינוי, במידה ובעל הרכב לא מפנה, העירייה רשאית לגרור את הרכב ולחייב את בעל הרכב בהוצאות הגרירה והאחסון. אולם בלי קשר לסמכויות העירייה, רכב עומד במרחב ציבורי הוא מטרד סביבתי, מרכז סביבו לכלוך, יעד לוונדליזם, ותופס מקום של רכבים אחרים.
ניגשים לסניף של משרד הרישוי בחולון, מורידים וממלאים מראש טופס בקשה לביטול רישיון רכב (נמצא באתר אינטרנט), מציגים מסמכי זיהוי ובעלות וזהו, רישיון הרכב מבוטל. שימו לב אם הרכב היה ללא אגרת רישיון רכב בתוקף, יהיה אליכם לשלם את תקופת האגרה עד למועד הביטול. במידה והרכב היה עם אגרה בתוקף, ניתן להגיש בקשה נוספת לקבלת החזר יחסי של דמי האגרה.
טיפ קטן שיחסוך לכם כסף – במידה והרכב עומד ואתם מתלבטים לגביו, ניתן להעביר במשרד הרישוי את רישיון הרכב לסטטוס “הפקדה” וכך מוקפאת תקופת תשלום דמי האגרה.
בשנת 2000 כחמישים אחוז מהרכבים הישנים, בתקולים ולאחר תאונות מוחזרו בתהליך שכלל העברה לפירוק – גריטה (מתוך אתר משרד איכות הסביבה).