המשפט להוריד רכב מהכביש מעורר אצל מי שאינם מבינים בתחום הרכב לא מעט שאלות. למשל, מי יכול להוריד רכב מהכביש?, למה להוריד את הרכב? מתי ואיך עושים את זה? האם זה עולה כסף? ועוד.
בעיקר כי הרכב כבר לא עושה את מה שהוא צריך לעשות בצורה בטיחותית או באופן שלא עולה לנו כסף. במקרה כזה יש שתי אפשרויות עיקריות.
ראשונה – מדובר ברכב שהיה מעורב בתאונה ואין כדאיות לתקן אותו או שהתיקון עולה הרבה כסף.
שנייה – מדובר ברכב משנתון ישן המצריך רמת אחזקה ותיקונים גבוהה, סובל מרמת בטיחות נמוכה, מזהם את הסביבה ובעל צריכת דלק גבוה.
בשתי האפשרויות הפתרון הוא לומר לו תודה ולהוריד אותו מהכביש לטובת פירוק.
בוחן רכב משטרתי או בוחן מטעם משרד הרישוי ואף שמאי רכב שמוצאים שהרכב אינו עומד בדרישות הבטיחות. כמובן שגם הבעלים של הרכב עצמו יכול להחליט על הורדת הרכב כאשר הוא מבין שהוא לא יכול להמשיך ולהחזיק את הרכב במצבו הנוכחי.
מדובר בתהליך פשוט יחסית אך לצערנו ישנה חובה לבצע אותו באופן פיזי בהגעה למשרד הרישוי. מורידים מאתר משרד הרישוי טופס שנקרא, בקשה לביטול רישוי רכב, ממלאים ומגישים אותו במשרד הרישוי לאחר תהליך זיהוי שאתם בעלי הרכב. במעמד הגשת הבקשה תצטרכו לשלם את אגרת הרישוי אם לא הייתה משולמת, במקרה שהאגרה שולמה מראש ניתן לבקש החזר של היתרה.
שימו לב, רכב שעומד בחצר הבית ולמעשה בפועל ירד מהכביש עדיין מחויב באגרה שנתית כל עוד לא דיווחתם עליו במשרד הרישוי.