מי שעובר באזורי תעשייה יכול להבחין במגרשים מלאים במכוניות ישנות, המונחות בערמה אחת על השנייה. אלו מכוניות שנמכרו לפירוק ולמעשה כבר עברו את שלב הבדיקה שבמהלכו הוצאו מהם חלקים שישמשו כחלפי חילוף לרכבים אחרים וגם עברו את השלב שבו “הופשטו” כל שאר הרכיבים שאינם מתכת והללו הועברו לערמות אחרות. בעל המגרש שקונה את הרכבים, ממתין להצטברות של כמות חומר גדולה ואז מוכר את שלד המכונית ומתכות למרכזי מחזור שבהם המתכות עוברות התכה המכינה אותם לשימוש חוזר.
עסק לקניית רכב לפירוק, לא שונה מכל עסק אחר בהיבט הזה שגם הוא מפרסם בעיתונים ובאינטרנט, מפעיל אתר אינטרנט, מדפיס פליירים ומפזר אותם בתיבות דואר, יוצר קשר עם בעלי רכב ישנים שמפרסמים למכירה (ולא מצליחים – מודעה שמפורסמת הרבה זמן) ועוד פעולות שתכליתן להשיג לקוחות.
כן, ניתן לבצע פעולת ביטול של ביטול רישיון הרכב, לשם כך יש למלא אחר ההנחיות המופיעות באתר משרד הרישוי בנושא רישיון רכבים.
כן, במידה והרכב כשיר לנסיעה, כולל ביטוח בתוקף. יש גם אפשרות לקבל אישור ממשרד הרישוי כאשר מבטלים את רישיון הרכב לבצע נסיעה עם הרכב למגרש הפירוק.
ברמה העקרונית המדינה בעד פירוק רכבים למחזור כחלק מתפיסתה לשיפור איכות הסביבה וכחלק מאמנות בין לאומיות בנושא צמצום זיהום. אם זאת, למעט תוכנית אחת (בשנת 2010) שנפסקה לאחר 3 שנים המדינה אינה פועלת באופן אקטיבי לעודד תהליכי פירוק וגריטה.